مدرسه علمیه حضرت نرجس خاتون«سلام الله علیها» دولت آباد

Download: _.pdf

در حال دریافت: _.pdf تربیت کودک در هفت سال دوم از نظر اسلام

 محقق:سهیلا بهرامیان

استاد راهنما:سرکار خانم مرضیه دادخواه

 مدرسه علمیه نرجس خاتون(سلام الله علیها)شهرستان اصفهان

تحقیق پایانی سطح دو (کارشناسی)

تابستان 1392

 

چکیده مطالب

 

یکی از مهمترین و طبیعی­ ترین نیازهای کودکان تربیت است که در دین مبین اسلام به آن اهمیت فراوانی داده شده است. تربیت همان رشد استعدادهای نهفته در وجود انسان است که اگر به بهترین نحو این استعدادها شکوفا شود باعث سعادت و خوشبختی انسان می­گردد.

اسلام بیشترین تأثیرات تربیتی را در دوره­ ی 7 سال دوم می­داند چرا که کودک در این دوران قابلیت پذیرش و درک بیشتری دارد مؤثرین افرادی که می­توانند در تربیت کودک نقش داشته باشند پدر و مادر هستند چون با یکدیگر بیشتر در ارتباطند و فرزندان مستقیماً تحت تأثیر افکار و رفتار آنها قرار می­گیرند.

مراحل تربیت در این دوران به دو دوره ­ی 7 تا 11سال و 12 تا 14 سال تقسیم  می شود. کسب شخصیت از مهمترین ویژگی­های این دوران است و وظیفه والدین می­باشد که با احترام  و وقار با فرزندانشان رفتار کنند و نیز استقلال طلبی از دیگر ویژگی­های این دوران می­باشد و کودکان از اینکه مدام مواظبشان باشند و در کارهایشان دخالت کنند ناراحت می­شوند. والدین با شناخت مراحل تربیت بهتر می­توانند اصول و روش­های تربیتی را به کار بندند و خودشان به عنوان الگو برای فرزندان قرارگیرند و با محبت و تشویق و شخصیت دادن به فرزند و خودداری از تحقیر و توهین بهترین و صالح­ترین فرزندان را تحویل جامعه اسلامی دهند.

کلید واژه­:  «تربیت» ، « کودک» ، «هفت سال دوم»

 

دسترسی به فایل  pdf در پیوست زیر: