مدرسه علمیه حضرت نرجس خاتون«سلام الله علیها» دولت آباد

Download: pdf.pdf

در حال دریافت: pdf.pdf رجعت از دیدگاه اهل سنت

محقق:صفورا غفوری

استاد راهنما:سرکارخانم مرضيه تاج الدین

 تحقيق پاياني سطح دو (كارشناسي)

مدرسه علميه حضرت نرجس خاتون- سلام الله علیه-شهـرستان: بـرخـوار

پاییز 1392

 

چکیده :

 

پژوهش حاضر به بررسي رجعت از ديدگاه اهل سنت كه يكي از مباحث ديرينه معارف اسلامي است و آيات و روايات فراواني را به خود اختصاص داده است مي پردازد. تأثير رجعت در تحولات آينده ي جهان و بازگشت شخصيت هاي مهم و تأثيرگذار تاريخ كه به ايمان و كفرخالص، دست يافته اند، رجعت را درصدر مسائل مهم عصر ظهور و پس از آن قرار داده است. روز رجعت روز شكوه، پيروزي و حاكميت مؤمنانِ ناب و عذاب و ذلت كساني است كه به كفر خالص رسيده اند. آنها به دنيا باز مي گردند تا با حضورشان يكي از مهم ترين برنامه هاي پاياني عالم، بر صفحه زمين به اجراء درآيد و رستاخيزي به گستره ي جمعيت آنان در پيش چشمان مردم عصر ظهور شكل گيرد.

رجعت برخلاف جايگاه مهم خود و اشتياق فراواني كه به مطالعه آن درميان اهل ايمان وجود دارد، كمتر مورد بررسي محققانه قرار گرفته و تاكنون از فصل بندي مناسب و ارتباط و انسجام لازم در مطالب مربوط برخوردار نبوده است.

مخالفان شيعه به دليل عقيده به رجعت، پيروان اهل بيت- عليهم السلام- را مورد حملات شديد قرار داده و به كفر و غلو متهم كرده اند. رساله حاضر با موشكافي مفهوم رجعت، به بررسي دقيق خاستگاه و ابعاد مختلف آن مي پردازد و با بيان ادله دوطرف (منكران و معتقدان به رجعت) حقيقت مطلب را روشن مي كند و علل و ادله منكران اين مسئله اعتقادي را مورد نقد و بررسي قرار مي دهد.

كليد واژه ها: رجعت، اهل سنت، شيعه.

 

دسترسی به فایل pdf در پیوست زیر: