مدرسه علمیه حضرت نرجس خاتون«سلام الله علیها» دولت آباد

Download: bolog.docx.pdf

در حال دریافت: bolog.docx.pdf بلوغ زودرس و علل آن در کودکان

پژوهشگر:هاجر عادلی

استاد راهنما:سر کارخانم فرهادیان

تحقیق پایانی سطح دو (کارشناسی)مدرسه علمیه نرجس خاتون(سلام الله علیها) شهرستان اصفهان

 

تابستان1394

 

چکیده

بلوغ در اسلام عبارت است از پایان دوران کودکى فرد و رسیدن وى به سنّى که اهلیت توجّه تکلیف، پیدا کرده و ملزم به رعایت قوانین شرعى مى‌گردد و بلوغ زودرس از نظر پزشکی به مواردی اطلاق می شود که به علت اختلالات جسمی (موروثی یا اکتسابی) تغییرات شدیدی از نظر بروز صفات ثانویه جنسی به وجود آمده و آثار بلوغ به طور بیماری در سنین پایین در کودک یا نوجوان ظاهر گردد.

   از عوامل درونی و بیرونی مهمی که علاوه بر شرایط جغرافیایی و منطقه ای، بر زمان آغاز بلوغ موثر بوده و می توانند موجب اختلال در آن شوند، از جمله: بيماري هاى جسمى مغز، غده فوق كليوى، وجود انگل های معده، وزن، کمبود ویتامین D، معاشرت های ناشایست، تبادلات کلامی، نوع رژیم غذایی، شرایط روانی و تربیتی حاکم بر محیط خانوادگی و اجتماعی را می توان نام برد.

هدف اصلی این تحقیق، پیش گیری از وقوع ناراحتی‌ها و اختلالهای جزئی رفتار در کودکان و جلوگیری از عوارضی چون کوتاهی قد، پرخاشگری، ايجاد اضطراب و نگراني و ابتلا به افسردگي، درون گراتر وخجالتی شدن دختران، بروزمشكلات در تحصيل و مدرسه، اختلال در خواب است.

همچنین ارائه راههای پیشگیری از آن با تمسک به آیات و روایات مانند کنترل روابط بین پدر و مادر، دقت در نوع رژیم غذایی، کنترل بستر خواب کودکان، استراحت به موقع، جلوگیری از بوسیدن بچه‌ها و بغل کردن در حد افراط است. تا با جلوگیری به موقع آن افرادی با روح و روان سالم در اجتماع داشته باشیم.

کلیدواژه ها: بلوغ، بلوغ زودرس، بلوغ دیررس.

دسترسی به فایلpdfدرپیوست زیر: