#حقیقت_انتظار_و_ظهور #و_قیام_قائم_آل_محمد_ص
#حقیقت_انتظار_و_ظهور
#و_قیام_قائم_آل_محمد_ص
?یکی از بطون معانی ظهور آن است که
? #واجبات را انجام دهی
?و از #محرمات اجتناب کنی
?و #کسب حلال داشته باشی
?و #سیما و #چهره انسانی ظاهری در مرد را با #محاسن و در #زن را با #چادر حضرت فاطمه علیها السلام حفظ کنی
? تا به صورت انسانی #محشور شوی
? و با #خلق محبوبت #دلسوز و مهربان باشی
?و مقدس #عاقل باشی که $سخریه مردم نشوی.
?آزاده باش و #دلداده باش
? #فرزانه باش و #جان باخته باش
?با #همه باش و #بی همه باش
? #آشنای همه باش بیگانه باش
? #حاضر و #شاهد باش و $ناظر و #غائب باش
?در #جمع باش و با #احدی مباش
? #دلسوز خلق خدا باش در عین حال از آنان ترس داشته باش
?که #وسواس خناس فراوانند که در ظاهر #منتظر مولایند و #اشک تمساح می ریزند ولی بوقتش #دجالی سامری گوساله پرستند
? لذا آنکه خلق را آفرید به رسولش در دو سوره #فلق و #ناس از #شر خلق تحذیر نمود چونکه خلق #حد دارد و #حد شر است البته در منظر اعلای اهل توحید از آن جنبه که خلق وجود دارند که وجود مساوق با حق است خیر است که از نکو جز نکویی ناید
?پس درست دریاب که #شهود و غیبت #حضرت #حجت (عج) به چه معنا است که با همه است ولی بی همه است.
?ای عاشق سبیل #انتظار بدان که قرآن #جفر جامع است که بنیه محمدیه (ص) به انزال دفعی یکبارگی گرفت و حاوی همه ۷۳ حرف اسم اعظم الهی است که حضرت صاحب نفس مکتفی ۷۲ حرف آن را برای نفوس شیق به کمال تجلی می دهد پس یکی از بطون معانی انتظار #خودش را نشان می دهد که مراد از انتظار ظهور آن حروف عالیات برای #کمل است برآن باش که استعداد و #قابلیت پذیرش آن حروف #اسم_اعظم را بدست آوری که دهش و هدایا و تحف ذاتی و اسمایی به اندازه سعه وجودی هر شخصی است که از جدول و سر و حصه وجودی خود می گیرد. پس ای عزیز آب کم جوی تشنگی آور بدست تا بجوشد آبت از بالا و پست.
??خلاصه آنکه #انتظار و #ظهور و قیام قائم آل محمد (عج) را در
? #خودت جستجو کن
?و خلاصه ببین کجایی هستی
?پس #قائم باش و #دائم باش
?که او هم #قائم است و هم #دائم
?علامه حسن زاده آملی