راه امام خمینی (ره) نقشه راه گام دوم انقلاب #قسمت_اول
?راه امام خمینی (ره) نقشه راه گام دوم انقلاب
#قسمت_اول
ما براى اینکه راه را #درست برویم، باید نقشهى #معمار را بدانیم. اگر در یک بناى متعارف معمولى، #نقشه در اختیار نباشد، نقشهى اصلى معلوم نباشد، سازندگان و بنایان هرچه هم چیرهدست باشند، ممکن است اشتباه کنند؛ باید #نقشه_ى_اصلى را دانست تا بتوان براساس آن نقشهى اصلى، اگر هنرى در سازندگى و در احیاء هست، آن را بهکار برد.
?نقشهى او نقشهاى نبود که فقط از ذهن انسان صادر بشود، قطعاً #مؤید_من_عند_الله بود.
خود امام بزرگوار این را میدانست و به آن معترف بود؛ خود او میگفت آنچه پیش آمده است با #دست_قدرت_الهى است و درست فهمیده بود و چشم #بصیر و بیناى او درست دیده بود.
✋ ما مواظب باشیم؛ آن #نقشه را بشناسیم تا بتوانیم #راه را ادامه بدهیم. اگر #نقشه را ندانستیم، #زاویه پیدا میکنیم؛ وقتى زاویه پیدا شد، روزبهروز هرچه پیش برویم، از #راه_اصلى و صراط مستقیم دور میشویم؛ وقتى از صراط مستقیم دور شدیم، از #هدفها دور میشویم، به هدفها نمیرسیم؛ براى اینکه به هدف برسیم، باید راه را گم نکنیم؛ براى اینکه راه را گم نکنیم، باید نقشهى اصلى و اساسى، جلوى چشم ما باشد، آن را #بشناسیم و #بدانیم….
#مکتب_امام یک بستهی کامل است، یک مجموعه است، دارای ابعادی است؛ این ابعاد را باید با هم دید، با هم ملاحظه کرد. دو بُعد اصلی در مکتب امام بزرگوار ما، بُعد #معنویت و بُعد #عقلانیت است.
?بعد معنویت است؛ یعنی امام بزرگوار ما صرفاً با تکیهی بر عوامل مادی و ظواهر مادی، راه خود را پی نمیگرفت؛
?اهل ارتباط با خدا،
?اهل سلوک معنوی،
? اهل توجه و تذکر و خشوع و ذکر بود؛ به کمک الهی باور داشت؛
?امید او به خدای متعال، امید پایانناپذیری بود.
?و در بُعد #عقلانیت، به کار گرفتن
?خرد و
? تدبیر و
?فکر و
?محاسبات، در #مکتب_امام مورد ملاحظه بوده است.
#قسمت_اول
#ادامه_دارد