رسانه یا ماشین مغز شویی!
31 اردیبهشت 1398
⁉️ رسانه یا ماشین مغز شویی!
? رسانه ها از روش های مختلفی برای متقاعد کردن افراد و تاثیرگذاری بر آنها استفاده میکنند؛ یکی از مهمترین روش ها، شست و شوی مغزی است. شست و شوی مغزی، یعنی ما به صورت ناخودآگاه از افکار و خواسته های دیگران (البته تحت شرایط خاص) پیروی کنیم؛ که همین باعث تغییر در اعتقادات، باورها و رفتارهای ما میشود.
? دو ایده اصلی شست و شوی مغزی از نظر «پروفسور ادگار شاین» :??
? ایزوله شدن از دیگران: یعنی ارتباطات فرد با دیگران را محدود یا قطع کنیم، تا از منبع ورودی اطلاعات دیگری نداشته باشد.
? دست بندهای طلایی: یعنی منافع فرد را طوری به خودمان گره بزنیم، که با ما ادامه دادن برایش جذاب باشد.
? مقاله مهدویت و رسانه، علیرضا پورمسعود
⚠️ مراقب باشیم که چه رسانههایی را دنبال میکنیم.