نظام تسخیری
? ?نظام تسخیری ??
? ?…نَحْنُ قَسَمْنا بَيْنَهُمْ مَعيشَتَهُمْ فِي الْحَياةِ الدُّنْيا وَ رَفَعْنا بَعْضَهُمْ فَوْقَ بَعْضٍ دَرَجاتٍ لِيَتَّخِذَ بَعْضُهُمْ بَعْضاً سُخْرِيًّا وَ رَحْمَتُ رَبِّكَ خَيْرٌ مِمَّا يَجْمَعُونَ (32 زخرف) … ما معيشت آنها را در حيات دنيا در ميانشان تقسيم كرديم و بعضى را بر بعضى برترى داديم تا يكديگر را مسخر كرده(و با هم تعاون نمايند)؛ و رحمت پروردگارت از تمام آنچه جمعآورى مىكنند بهتر است! ??
?ما در دنیایی زندگی می کنیم که به دلیل محدودیت های عالم مادّه و به منظور تحقّق شرایط آزمایش و انتخاب، «نظام تسخیری» حاکم است؛ یعنی نظامی که برخی به ظلم یا به عدل در تسخیر برخی دیگر قرار می گیرند. ?
?بر این اساس در نظامهای سیاسی حداقل چهار نظام مطرح است:
1. «نظام سلطنتی» یعنی تمرکز قدرت بر یک فرد یا خانواده، که به تجربه ثابت شده است که اغلب افرادی فاسد، مفسد و نالایق اند.
2. «نظام دموکراتیک» یعنی تقسیم قدرت بین نهادهای مختلف که به عقل و تجربه ثابت شده که پرفساد، کُند و ناکارآمد است و حتّی مدّعیان تدوین آن نیز به آن عمل نمی کنند.
3. «نظام سرمایه داری» یعنی مدیریّت جوامع به دست چند شرکت سرمایه دار که بسیار فریبنده است؛ و امروزه شاهدیم که غرب فعلی اعمّ از دولتها، بانکها و رسانه ها تحت سرپرستی (ولایت) چند صهیونیست سرمایه دار اداره می شوند.
4. «نظام ولایی» یعنی مدیریّت یک فرد اصلح با هدفی عالی، ساختاری منطقی و روشهایی صحیح؛ که در زمان ظهور ولی معصوم، این امر به عهدۀ ولی، حجّت و خلیفۀ خداست که فردی کاملاً و مطلقاً اصلح است؛ و در زمان غیبت به عهدۀ نایب خاصّ یا عام اوست که فردی عفیف، شجاع، حکیم (ولی فقیه) است و هدفی جز رساندن امر به ولی معصوم ندارد، که فردی نسبتاً اصلح است. ?
?نظام جمهوری اسلامی ایران با محوریّت «ولایت فقیه» در نظر دارد در نظر و عمل بطلان سه نظریۀ اوّل و حقانیّت نظریۀ چهارم را اثبات نماید و یک آمادگی فکری نسبی برای تحقّق ظهور، در انسانهای حقّ طلب و تشنۀ کمال ایجاد نماید. افرادی که مخالف چنین نظام زمینه سازی هستند، عملاً یکی از سه مدل حکومتی باطل مذکور را پذیرفته اند که جز به طولانی تر شدن غیبت نخواهد انجامید و جز نادانی آنان از امر دیگری حکایت ندارد. ?
︻︻︻︻︻︻︻︻︻